Od 14 kwietnia rusza modernizacja dwóch odcinków Czempiń – Mosina i Luboń Poznań Główny. Najważniejszą i najbardziej odczuwalną zmianą dla pasażerów będzie wprowadzenie ruchu jednotorowego, dwukierunkowego pomiędzy Czempiniem i Mosiną oraz pomiędzy Luboniem i Poznaniem Głównym. Oznaczać to będzie zamknięcie jednego z dwóch czynnych torów. Taki zabieg spowoduje wprowadzenie ruchu wahadłowego na obu tych odcinkach, a co za tym idzie ograniczona będzie przepustowość linii, co spowoduje zmniejszenie liczby połączeń.
Uwzględniając specyfikę linii i liczbę pasażerów podróżujących na trasie Leszno – Poznań, spółka Przewozy Regionalne w zamian za odwołane pociągi, postanowiła wydłużyć składy obsługujące pozostałe połączenia. W czasie szczytu przewozowego kursować będą pociągi zestawione nawet z ośmiu wagonów. Pozwoli to, w możliwie najmniej uciążliwy sposób, zapewnić sprawny transport dla wszystkich podróżujących rano do pracy i szkoły w Poznaniu, a także zapewni sprawny powrót w godzinach popołudniowego szczytu przewozowego. Niestety część z obecnych pociągów zostanie odwołana, czego nie da się uniknąć z uwagi na zamknięcie jednego toru. Nowością będą także dwie pary pociągów na trasie Leszno - Kościan, uruchomione w godzinach obecnych połączeń Leszno - Poznań Główny.
Od 14 kwietnia ruch pociągów na trasie Czempiń - Mosina odbywać się będzie tylko po torze nr 1 (jest to tor prawy patrząc w kierunku Poznania), a na trasie Luboń k/Poznania - Poznań Główny pociągi poruszać się będą torem nr 2 (czyli torem lewym jadąc w kierunku Poznania). Szczególną uwagę na tę zmianę powinni zwrócić podróżni korzystających z przystanków: Iłowiec, Drużyna Poznańska i Poznań Dębiec. W pierwszej fazie zamknięcia, w Iłowcu czyny będzie tylko peron od strony budynku dworca, w Drużynie Poznańskiej peron po stronie posterunku dróżnika przejazdowego. W obu przypadkach są to perony, z których odjeżdżają pociągi do Poznania. Natomiast na stacji Poznań Dębiec, korzystać będzie można tylko z peronu przylegającego bezpośrednio do budynku dworca, z którego obecnie odjeżdżają pociągi w kierunku Leszna.
Prace modernizacyjne zakładają podniesienie prędkości na remontowanych szlakach do 160 km/h, gdzie obecnie pociągi poruszają się zaledwie z szybkością 60 km/h. Perony na remontowanej trasie zostaną dostosowane do nowych standardów, umożliwiając łatwiejszy dostęp dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Podniesienie prędkości i zmiana urządzeń sterowania ruchem kolejowym pozwolą na skrócenie czasu jazdy i zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów.
Część pociągów, z powodu wydłużenia składów może być dłuższa niż perony w Przysiece i Oborzyskach Starych oraz w Drużynie Poznańskiej. Podróżnych korzystających z tych przystanków prosimy o zajmowanie miejsca w przedniej części pociągu.